Alaskan – pickup od Renault
Grupa Renault wchodzi do segmentu pick-upów, który stanowi ponad jedną trzecią światowego rynku samochodów dostawczych i pokazuje dwa różne modele: południowoamerykańskiego pick-upa Renault Duster Oroch, zaprezentowanego w czerwcu w Buenos Aires i Renault Alaskan Concept, pick-upa o ładowności jednej tony, który stanowi zapowiedź przyszłego modelu przeznaczonego na rynki całego świata.
Po Dusterze Oroch Renault prezentuje Alaskan Concept i wchodzi w nowy etap podboju rynku pick-upów. Stanowią one ponad jedną trzecią sprzedawanych na świecie samochodów dostawczych. Renault przechodzi więc do ofensywy na tym stale rosnącym rynku. Samochód będący zapowiedzią seryjnego modelu przeznaczonego na rynki całego świata, jest pick-upem o ładowności wynoszącej jedną tonę oraz nowoczesnym, atletycznym designie. Jest przystosowany do wymagań zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. To atrakcyjne i solidne auto, wpisujące się w kanony estetyczne obowiązujące na rynku pick-upów, o charakterystycznym dla Renault designie.
Spore rozmiary zapewniają mu atrakcyjny wygląd i świadczą o jego wytrzymałości i mocy. W atletycznie przetłoczonych bokach nadwozia uwagę przyciągają mocno zarysowane nadkola i 21-calowe obręcze kół. Przód zwraca uwagę charakterystyczną dla Renault stylistyką i wprowadza powiew świeżości do świata pick-upów. Ma atrakcyjnie wyglądające, powiększone logo, imponującą maskę, podkreślającą wrażenie solidności i siły dzięki czterem mocnym przetłoczeniom, lakiery metalizowane łączące odcienie satynowej, szczotkowanej lub polerowanej szarości,
niebieskie i żółte akcenty na lusterkach bocznych, zaciskach hamulców, w środku obręczy kół i na zaczepie z przodu i podkreślające dynamikę samochodu światła w kształcie bumerangu i z charakterystycznym układem świateł Full LED. Pod względem stylistyki Alaskan spełnia wszystkie kanony obowiązujące w segmencie pick-upów – ma imponujące wymiary i sprawia wrażenie mocnego, solidnego samochodu. Dodaliśmy do tego typowy dla Renault akcent – pełen elegancji przód.
Alaskan Concept jest wyposażony w sprawdzony silnik Renault – czterocylindrowy, wysokoprężny Twin Turbo, montowany już w innych modelach łącznie z Masterem. Technologia Twin Turbo łączy pracę małego turbo na niskich obrotach, co zapewnia płynne przyspieszenie bez konieczności dodawania gazu i mocniejsze turbo, które działa przy wysokich obrotach pracy silnika. Ustawiony wzdłużnie silnik Twin Turbo jest lżejszy niż dotąd stosowane w tego typu autach jednostki napędowe. Poza doskonałym przyspieszeniem zapewnia również oszczędność paliwa i obniżenie emisji CO2. Pojazd ma też wytrzymały układ jezdny zapewniający doskonałe trzymanie się drogi, duży prześwit i wysoki komfort jazdy. Ładowność wynosi ponad 1 t, a pojemna skrzynia o dużej szerokości i długości wyposażona jest w trzy szyny umożliwiające przewożonego ładunku. Po obu stronach skrzyni przewidziano schowki umożliwiające bezpieczny przewóz drobniejszych przedmiotów.
(s)
Fot. Renault