Nowy Ford Transit Custom – atrakcyjniejszy, praktyczniejszy i bardziej ekonomiczny
Ford zaprezentował nowego Transita Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony. Śmiało zaprojektowane auto otrzymało nowe wnętrze, zwiększono też jego wydajność, tak niezbędną europejskim firmom. Zamówienia na nie będzie można składać pod koniec tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2018 r.
Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l przekonstruowany Transit Custom może oferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic van o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km. Sportowy styl nowego, podzielonego na trzy segmenty przodu auta, oddaje dynamiczny charakter Transita. Jednotonowy van zapewnia kierowcom idealne warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje najlepszą w swojej klasie ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, a także łatwy w obsłudze system SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny ogranicznik prędkości.
– Transit Custom był sukcesem od samego początku, a nowa wersja ponownie rozdaje karty w tej grze – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe. – Słuchaliśmy uważnie naszych klientów i dostarczyliśmy jednotonowego vana w jeszcze lepszym stylu, jeszcze bardziej funkcjonalnego i naszpikowanego inteligentnymi funkcjami.
Wprowadzony pod koniec 2012 r. Ford Transit Custom szybko sięgnął po pozycję lidera sprzedaży wśród pojazdów użytkowych w Europie. W 2016 r. sprzedaż wzrosła do 118.000, o kolejne 15 procent w stosunku do poprzedniego roku. Transit Custom był pierwszym modelem użytkowym Forda, który trafił na rynek, a później została połączony z modelami Transit Courier, Transit Connect i Transit. Nowa generacja Transita Custom wskazuje w jakim kierunku rozwijać się będzie gama innowacyjnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. PHEV Transit Custom rozpocznie testy flotowe w Londynie pod koniec tego roku.
Nowy Transit Custom oferuje użytkownikom samochodów dostawczych szeroką paletę możliwości, takich jak dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, DMC od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg i nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną.
Custom jest napędzany przez najnowocześniejszy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 r. Zaawansowany technologicznie silnik dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji i lepsze osiągi w porównaniu z 2,2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13%, a moment obrotowy wzrósł o 20%. Dla użytkowników poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom oferowany będzie w wersji ECOnetic, która zapewnia emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o kolejne 6% w porównaniu do najbardziej oszczędnej, obecnie sprzedawanej wersji. Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja ECOnetic wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto-Stop-Start, opony o niskim oporze toczenia oraz nowatorską funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.
Samochód charakteryzuje ten sam dynamiczny wygląd przedniego pasa, jaki otrzymały najnowsze auta osobowe Forda, z wysoką, trapezową atrapą chłodnicy i dynamicznie nakreślonymi, wąskimi reflektorami. W modelu dostępne są najnowsze technologie oświetlenia, od wersji Trend, lampy do jazdy dziennej w technologii LED i doskonałe reflektory HID Xenon. Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od podstaw, a koncepcja tablicy przyrządów, oparta na nowej filozofii projektowania wnętrz Forda, zapoczątkowanej przez najnowszą Fiestę, oferuje atrakcyjny, skierowany ku kierowcy układ. Projekt jest wynikiem potrzeb klientów, chcących mieć nieskrępowane możliwości interakcji z urządzeniami typu smartfon i tabletami.
Nowy panel przyrządów zaprojektowany na wyraziście nakreślonych, poziomych elementach konstrukcyjnych, podkreślających szerokość kabiny, jest wykonany z atrakcyjnych wizualnie, a przy tym wytrzymałych materiałów. Wyposażono go w praktyczne rozwiązania przeznaczone dla kierowców, którzy traktują kabinę jak mobilne biuro podczas godzin pracy w samochodzie. Schowki jedynie w samym panelu instrumentów mają łączną pojemność 25 l. Wszystkie nowe ekrany i pulpity sterownicze zostały stworzone z myślą o kierowcy, i poprawie ergonomii i łatwości użycia. Wersje najlepiej wyposażone dysponują 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu.
(więcej o nowym Fordzie Transit Custom przeczytacie we wrześniowym numerze „Ciężarówek”)
(s)
Fot. Ford