XT – Szwed budowniczy
4 września Scania pokazała kolejne pojazdy ciężarowe Nowej Generacji. Po samochodach dalekodystansowych, zaprezentowanych rok temu w Paryżu, teraz w swoim mateczniku premierę miały auta Scania XT – przeznaczone do najcięższej pracy w branży budowlanej. Pojazdy Scania XT będą dostępne ze wszystkimi typami kabin – P, G, R i S – niezależnie od rodzaju silnika, a to oznacza, że każdy użytkownik z tej branży będzie mógł otrzymać od szwedzkiego producenta pojazd idealnie dopasowany do swoich potrzeb.
– Wrzucamy wyższy bieg w segmencie budowlanym. Mamy wyjątkowe produkty, skuteczny serwis i doskonałe umiejętności – naszym celem jest zdobycie równie mocnej pozycji, jaką zajmujemy od dawna w przewozach długodystansowych na wszystkich rynkach. Gama Scania XT jest perfekcyjnie przystosowana do najtrudniejszych wyzwań i oczekiwań klientów, którzy chcą rozwiązań, na których zawsze mogą polegać – komentuje Anders Lampinen, odpowiedzialny za pojazdy budowlane w Scania Trucks.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów nowych wersji XT jest bardzo wytrzymały zderzak, wysunięty przed kabinę o 150 mm, co w połączeniu z wytrzymałymi obudowami chroniącymi podwozie i osłoną reflektorów zapewnia pełną ochronę przed skutkami drobnych kolizji. Dzięki niemu pojazd zyskuje wyjątkowy styl, odzwierciedlający siłę i wytrzymałość. Potencjalni użytkownicy zainteresowani tymi modelami mogą wybierać spośród różnych pakietów wyposażenia, oferowanych na lokalnych rynkach. Nie tylko podnoszą one atrakcyjność pojazdu, ale także sprawiają, że praca w pojeździe przebiega sprawniej. Scania XT sprosta najtrudniejszym wyzwaniom wszędzie tam, gdzie najwyższa wytrzymałość, wydajność i dyspozycyjność są niezbędnymi warunkami powodzenia.
Gdy nie ma lekko
Zderzak zapewnia kąt natarcia około 25 st., w zależności od wyposażenia pojazdu, typu ramy i opon. W połączeniu ze stalową płytą chroniącą podwozie i osłonami reflektorów tworzy solidne, wytrzymałe czoło wersji XT, które bez szkody może wytrzymać drobne kolizje i zapobiega poważniejszym uszkodzeniom zespołów znajdujących się za nim. Na środku zderzaka znajduje się łatwo dostępny zaczep holowniczy, certyfikowany na udźwig 40 t, przydatny gdy pojazd jest używany do przeciągnięcia innego sprzętu lub gdy jest załadowany do pełna i sam wymaga wsparcia.
– Scania XT to pojazd budowlany, w najdrobniejszym szczególe przygotowany do realizacji najcięższych zadań zarówno na drogach utwardzonych, jak i w terenie. Wyzwania na placu budowy obejmują m.in. złą nawierzchnię i wąskie przejazdy, których trudność mogą dodatkowo potęgować inne czynniki. Pojazd powinien je pokonać, a niewielkie rysy czy wgniecenia nie będą dla niego przeszkodą w dokończeniu pracy. Marginesy zysku przewoźników w budownictwie są często tak wąskie, że każdy nieplanowany postój może nadwerężyć finanse zarówno przewoźnika, jak i wykonawcy prac budowlanych – mówi Lampinen.
Choć wariant Scania XT dostępny w różnych konfiguracjach został tak zaprojektowany, aby stanowił pierwszy wybór w segmencie podwozi i ciągników przeznaczonych do pracy na budowie, to system modułowy Scania stwarza znacznie szersze możliwości. Można z nich skorzystać w porozumieniu i współpracy z ekspertami Scania.
– To klient określa, co oznaczają dla niego trudne warunki pracy i jakiego wyposażenia potrzebuje jego pojazd, aby im sprostać. Dlatego XT może z powodzeniem wykonywać wiele różnorodnych zadań. Nowa gama z pewnością przyciągnie wielu przewoźników leśnych, a typowe w segmencie komunalnym podwozie 4×2 z platformą i żurawiem może przekonać również nabywców z tej branży – wyjaśnia Lampinen.
Więcek w najnowszym wydaniu miesięcznika Ciężarówki!
(s)