CIMC Vehicles: nowa naczepa podkontenerowa CIMC SC03_45’R
CIMC Vehicles ze swoją fabryką montażową w Gdyni coraz bardziej ekspansywnie działa na rynku europejskim. Do niedawna asortyment naczep podkontenerowych ograniczał się do naczepy przystosowanej do przewozu kontenerów maksymalnie 40-stopowych zarówno w wersji ISO, jak i HiCube. Rynek lokalny jednak kładzie coraz większy nacisk na możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych.
Na odpowiedź najmłodszego na rynku producenta nie trzeba było długo czekać i już w połowie czerwca do portu w Gdyni wpłynęły pierwsze egzemplarze naczepy do przewozu kontenerów 45-stopowych ISO, HiCube LT i HiCube ST. – Na chwilę obecną mamy do dyspozycji naczepę z tylnym rozsuwem pneumatycznym, przystosowaną do przewozu wszystkich dostępnych rodzajów kontenerów standardowych – od 20-stopowych do 45-stopowych o zwiększonej kubaturze, z długim i krótkim tunelem – mówi Michał Rzoska, dyrektor operacyjny na rynki Europy Centralno-Wschodniej.
Nowa naczepa wykonana jest w całości z wysokogatunkowej, drobnoziarnistej stali S700MC i S460MC. W ok. 98% spawana jest na w pełni zrobotyzowanej linii spawalniczej, a następnie pokrywana warstwą antykorozyjną w procesie cynkowej kataforezy elektrolitycznej (KTL Zn+). Całość procesu zwieńcza lakierowanie proszkowe w wysokich temperaturach (wierzchnia warstwa zabezpieczająca i wykańczająca). Tak jak i w innych pojazdach CIMC Vehicles, zastosowane zostały tu tylko markowe komponenty sprawdzonych dostawców – osie BPW (w najbliższej przyszłości również SAF), pneumatyka WABCO, oświetlenie i elektryka Hella oraz zamki kontenerowe firmy JOST.
Waga pojazdu w wykonaniu podstawowym wynosi ok. 5,1 t. W standardzie naczepy wyposażone są m.in. w podłogę do rozładunku centralnie załadowanego kontenera 20-stopowego, trzecią oś podnoszoną i asystenta ruszania w trudnych warunkach na osi pierwszej. CIMC Vehicles gwarantuje też jej bezproblemową eksploatację 24-miesięczną gwarancją całopojazdową, a na dodatek wszystkie pojazdy poddane spawaniu zrobotyzowanemu i procesowi KTL objęte są 10-letnią gwarancją na korozję i integralność ramy.
Pierwszy pojazd opuścił już fabrykę i trafił do klienta w Warszawie. W najbliższych dniach będzie można na pewno zobaczyć ją na drodze w zestawie z pięknym czarnym ciągnikiem siodłowym Scania. – Początkowo podchodziliśmy z pewną dozą nieufności do nowego produktu, jednak skala działania CIMC na całym świecie przekonała nas do podjęcia wyzwania. Działamy w transporcie kontenerów od ponad 25 lat i eksploatowaliśmy różne pojazdy. Bardzo dbamy o wizerunek naszej firmy jako solidnego partnera z doskonałą flotą. Pojazd, który otrzymaliśmy przeszedł nasze oczekiwania w kwestii jakości i estetyki wykonania, a tym samym doskonale wpisuje się w przyjętą przez nas filozofię działania. Pierwsza ale na pewno nie ostatnia – podkreśla Jan Łuczak, właściciel pojazdu.
(s), fot. CIMC