Circle K: 300 stacji Statoil w Polsce zmieniło już nazwę
Już 300 z niemal 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje pod nazwą Circle K. Nowe logo widnieje na stacjach w większości kraju, m.in. na Mazowszu, w Wielkopolsce czy na Śląsku. Proces rebrandingu rozpoczął się w maju ubiegłego roku, a jego zakończenie planowane jest na koniec marca.
W Europie poza Polską, marka Circle K funkcjonuje także w Norwegii, Szwecji, Danii i w krajach bałtyckich. – Polska dołącza właśnie do grona ponad 20 krajów na świecie, w których Circle K ma ugruntowaną pozycję na rynku i z sukcesem funkcjonuje już od wielu lat. Tym bardziej cieszy nas, że dotychczasowy proces zmiany marki przebiegł bardzo sprawnie. Rosnące wyniki sprzedaży na stacjach funkcjonujących pod nowym szyldem, wysoka rozpoznawalność marki i przede wszystkim zadowolenie ze strony klientów pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Danii. Prace związane z rebrandingiem zostały także zakończone w ubiegłym roku na Litwie, Łotwie i w Estonii. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy. Stacje Circle K nadal oferują paliwa miles i milesPLUS, a także równie wysokiej jakości kawę i hot dogi. Bez zmian pozostały także zasady funkcjonowania programu lojalnościowego Statoil Extra, który obecnie nosi nazwę Circle K Extra Club. Circle K Polska zatrudnia ponad 2000 osób na terenie kraju. Do kampanii marketingowej wspierającej proces zmiany marki na Circle K zaangażowani zostali pracownicy z całej Polski. To właśnie oni w spotach reklamowych tłumaczyli klientom dlaczego Statoil zmienia nazwę na Circle K i opowiadali o tym, co nowa marka ma do zaoferowania na polskim rynku.
Dlaczego zmiana nazwy nastąpiła teraz? Po zakupie Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa Alimentation Couche-Tard (właściciel Circle K) otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach.
(S), fot. Circle K