HMF Polska: Dźwigają już 10 lat!
„Praca na wysokim poziomie” – to hasło, a zarazem jeden z celów postawionych 10 lat temu, kiedy rozpoczęła swoją działalność firma HMF Polska, przedstawiciel duńskiego producenta hydraulicznych żurawi samochodowych.
10 lat istnienia to ważny moment dla każdej firmy. To również okazja do dokonania oceny dotychczasowych osiągnięć i wyznaczania nowych celów i zadań. HMF Polska ma już swoje tradycje i kulturę. Miniona dekada to w HMF Polska okres wytężonej pracy i aktywnej działalności, w trakcie której dostarczane były innowacyjne, kompleksowe rozwiązania i usługi. Najwyższy poziom obsługi klientów zapewniany jest przez zespół wykwalifikowanych specjalistów, gotowych sprostać najtrudniejszym wyzwaniom rynkowym. To dzięki nim i ich profesjonalizmowi firma osiąga liczne sukcesy, objawiające się realizacją ciekawych, z reguły skomplikowanych projektów.
Żuraw na gąsienicach
W 2010 roku HMF Polska rozpoczęła swoją ekspansję w branży energetycznej. Od tego czasu sukcesywnie wypracowywała sobie pozycję wiarygodnego partnera, czego skutkiem było zakwalifikowanie się na listę certyfikowanych dostawców i podpisanie umów współpracy z takimi kontrahentami, jak TAURON, ENERGA, ENEA, PGE, PGNiG, PKP Energetyka i wieloma innymi z branży OEM. Firma zrealizowała i dostarczyła szereg ciekawych, spersonalizowanych rozwiązań, takich jak zaprojektowany prototyp pojazdu stworzony dla wszystkich pracujących w ekstremalnych warunkach terenowych – w tym nieszablonowym rozwiązaniu napęd kołowy zastąpiono… gąsienicami.
Pojazd gąsienicowy ma niesamowite zdolności do poruszania się w najtrudniejszym terenie. Dlatego jego głównym odbiorcą będą firmy energetyczne i wszelkie ekipy pracujące w miejscach niedostępnych dla zwykłych samochodów. Żaden, nawet ekstremalnie trudny teren nie stanowi dla tego pojazdu dostatecznie dużego wyzwania. W Polsce na razie powstały pierwsze projekty takiego rozwiązania, ale w Austrii zbudowano już kompletny pojazd, którym zainteresowane jest spore grono użytkowników. To zasługa nie tylko szerokich i długich gąsienic, ale także zabudowanego dowolnego żurawia HMF (od 3 do aż 85 tonometrów!), wyposażonego w kosz do pracy na wysokości, który znacznie zwiększa funkcjonalność całej maszyny.
Jeden za trzech…
Innym śmiałym, lecz dopasowanym do polskich realiów posunięciem, było zamontowanie nowoczesnego żurawia HMF 2120-K4 na odrestaurowanym podwoziu Stara 266 6×6, ciężarówki bardzo popularnej, przez wiele lat użytkowanej w polskich przedsiębiorstwach energetycznych. Połączenie zmodernizowanego podwozia Star z żurawiem HMF było „strzałem w dziesiątkę”. Niska masa własna samochodu (10.500 kg), niezastąpione off-roadowe właściwości Stara, a także udźwig i daleki zasięg żurawia HMF 2120-K4 (1330 kg na 12,4 m) spowodowały, że stworzona w ten sposób maszyna jest niezastąpiona i jedyna w swoim rodzaju. Wyposażenie dodatkowe, takie jak wiertnica i kosz osobowy, sprawia, że jeden pojazd wyposażony w żuraw HMF spełnia funkcję trzech maszyn: żurawia przeładunkowego, zwyżki osobowej (MEWP) i maszyny wiercącej.
Ciekawym rozwiązaniem, w którym swój udział ma również HMF, jest projekt firmy Siemens, która jest producentem i dostawcą turbin wiatrowych, stojących na licznych farmach na terenie całej Polski. W kopule jednostki takiej turbiny, na wysokości ok. 100 m, zamontowany jest specjalnie zaprojektowany żuraw HMF 265, ułatwiający prace serwisowe przy niej.
90 typoszeregów
HMF Polska bierze udział we wszystkich ważnych wydarzeniach, takich jak największe energetyczne targi czy konferencje branżowe. Świadczy usługi konsultingowe na etapie przygotowywania innowacyjnych projektów, w których mają zastosowanie żurawie HMF. Warto zaznaczyć, że w 2015 r. minęło
70 lat istnienia tego duńskiego producenta żurawi hydraulicznych. Grupa HMF A/S będzie kontynuować rozwijanie nowych produktów celem uzyskania lżejszych żurawi o jeszcze większym udźwigu, w których technologia sprawdzonego już systemu EVS (dynamiczna stabilność całego pojazdu) odegra niezwykle ważną rolę. Obecnie gama produktów HMF obejmuje już 90 różnych typoszeregów żurawi, ale rozwój marki trwa.
(s), fot. HMF Polska