Iveco: Koncern BMW Group wybrał Stralisa NP
Niemiecki producent samochodów, BMW Group, zakończył projekt pilotażowy we współpracy z Iveco, którego celem było przetestowanie ciężarówki z napędem LNG do swoich operacji logistycznych. W teście wykorzystano pojazd Iveco Stralis NP przeznaczonego do transportu długodystansowego.
Firmy działające w branży transportu międzynarodowego coraz częściej wybierają technologię skroplonego gazu ziemnego (LNG), aby zmniejszyć wpływ swoich operacji logistycznych na środowisko, bez uszczerbku dla wydajności i efektywności ekonomicznej. Iveco jest pionierem technologii gazu ziemnego od dwóch dekad, uważając ją za dojrzałe, rozsądne i rentowne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu. W rezultacie jest to jedyny producent oferujący pełną gamę modeli Natural Power i jedyną prawdziwą ciężarówkę napędzaną wyłącznie gazem ziemnym, Stralisa NP.
Iveco przeprowadziło pilotażowy projekt we współpracy z BMW Group, mający na celu przetestowanie ciężarówki z napędem LNG dla operacji logistycznych niemieckiego producenta samochodów z wykorzystaniem Stralisa NP, pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemnym, przeznaczonego do transportu dalekobieżnego. Koncern Iveco wprowadził na rynek kolejny produkt – model Stralis NP 460, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji, przeznaczony do najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. W Wielkiej Brytanii otrzymał on tytuł „Low Carbon Truck of the Year in the UK”. Dostępny w wersji Low Tractor, jest idealnym pojazdem do transportu na dalekich dystansach.
Iveco jest pionierem technologii gazu ziemnego od 20 lat i jest dziś uznawana za lidera w tym sektorze. Zostało wybrane przez BMW na dwutygodniowy projekt pilotażowy, aby przetestować LNG jako rozwiązanie mające na celu zmniejszenie wpływu na środowisko operacji logistycznych. Test, który został przeprowadzony w firmie spedycyjnej Spedition Duvenbeck, obejmował wykorzystanie pojazdów Stralis NP 400 napędzanych silnikami LNG do codziennego transportu z fabryki BMW w Steyr w Austrii do Regensburga. Test wykazał, że ciężarówka napędzana LNG, była w stanie z łatwością pokonać 530-kilometrową podróż na odcinku Steyr – Regensburg na jednym tankowaniu. Jest to paliwo alternatywne, które zapewnia najlepszą autonomię w transporcie ciężkim w porównaniu do napędu elektrycznego, który wymagałby kilkukrotnego doładowywania w przypadku podróży w obie strony liczącej łącznie 530 km. Dr Thomas Irrenhauser, który nadzorował projekt z ramienia BMW w ramach projektu „Innowacja i Przemysł 4.0”, postrzega LNG jako „rozsądną, zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnego oleju napędowego” stosowaną w długim okresie. W bezpośrednim porównaniu emisja tlenku azotu jest nawet o 60% niższa, a poziom hałasu podczas pracy jest nawet o 50% niższy. Emisja cząstek stałych jest pomijalna. – BMW przyjęło naszą wizję przyszłości sektora pojazdów ciężarowych, a gaz ziemny to kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi – komentuje Pierre Lahutte, prezes Iveco. – Obserwujemy szybko rosnącą liczbę międzynarodowych producentów i firm logistycznych decydujących się na wykorzystanie pojazdów LNG dla ich potrzeb transportowych. Wiele z nich decyduje się na zakup pojazdów Iveco, przekształcając swoje floty na pojazdy LNG, biorąc pod uwagę nasze doświadczenia, które wypracowaliśmy w ciągu ostatnich 20 lat.
Branża logistyczna coraz częściej traktuje gaz ziemny jako rozwiązanie, które zmniejsza jej wpływ na środowisko i spełnia coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin, a jednocześnie daje możliwość efektywnego zarządza flotą. Iveco jako pierwsze uznało potencjał gazu ziemnego w komercyjnym przemyśle transportowym: rozwiązanie to może obniżyć koszty paliwa o 20 do 40% oraz zredukować zużycie paliwa nawet o 15% w porównaniu do oleju napędowego, a także zapewnia dodatkową korzyść w postaci cichej pracy przy mniej niż 71 dB, co wykazał Piek Quiet Truck Test. Samochody ciężarowe poruszające się na LNG poprawiają jakość powietrza, znacznie zmniejszając emisję CO2 i tlenków azotu oraz praktycznie eliminując emisję cząstek stałych.
(s)
Fot. Iveco