Karol Prozner odchodzi
Prezes zarządu firmy Europart Polska po dziewięciu latach rezygnuje ze stanowiska. Zamierza poświęcić się rozwojowi własnego biznesu. Chce stworzyć platformę internetową pośredniczącą w kontaktach pomiędzy producentami i dystrybutorami części zamiennych oraz warsztatami samochodowymi – Woop Automotive.
Swoją rezygnację z zarządzania przedstawicielstwem działającej w 28 krajach Europy firmy dystrybucyjnej tłumaczy zamiarem skoncentrowania się na realizacji nowego pomysłu – internetowej platformy dla warsztatów, dostawców części samochodowych i producentów. – Rynek części, zwłaszcza do samochodów ciężarowych, jest dzisiaj analogowy. Uważam, że nowoczesne technologie niebawem go zmienią. Stąd pomysł na uruchomienie serwisu internetowego, który pozwoli wszystkim stronom obecnym w wymianie handlowej zmniejszyć koszty działalności, zagwarantuje możliwość łatwego porównania cen i czasu dostawy danego produktu u różnych dostawców, a także zwielokrotni liczbę kanałów prezentowania oferty hurtownikom – mówi Karol Prozner.
Główną ideą projektu Woop Automotive jest umieszczenie na jednej platformie produktów jak największej liczby dostawców, zapewnienie warsztatom łatwego dostępu do wielu ofert dystrybutorów i producentów, wyeliminowanie kłopotów z nieterminowymi dostawami części. – Chcemy, śladem branży e-commerce, dać zainteresowanym stronom proste i intuicyjne narzędzie, które podobnie do serwisów aukcyjnych w mgnieniu oka pokaże wszystkie dostępne na rynku ceny danej części, czas jej dostawy i opinie innych użytkowników serwisu. Woop kładzie nacisk na bezpośrednią, maksymalnie uproszczoną interakcję pomiędzy obiema stronami transakcji. To będzie nie tylko platforma zakupowa, ale także kanał wymiany informacji i opinii pomiędzy wszystkimi graczami rynku części zamiennych – wyjaśnia Prozner.
Z badania przeprowadzonego przez Woop Automotive, w którym udział wzięło 200 przedstawicieli polskich warsztatów wyspecjalizowanych w naprawach pojazdów użytkowych i firm zajmujących się eksploatacją flot wynika, że drugim najważniejszym kanałem pozyskiwania informacji o aktualnościach i trendach rynkowych jest dziś internet (39% wskazań). Osobiście bądź poprzez kontakt telefoniczny z dostawcami, swoją wiedzę rynkową uzupełnia zaś niewiele więcej, bo 45% respondentów. Najwięcej, bo 41% badanych wskazało, że najbardziej preferuje zamawianie części poprzez katalogi online. Ich wydania papierowe cieszą się natomiast zainteresowaniem 32% respondentów. – Co ciekawe, 24% badanych przyznało, że nie korzysta z żadnych katalogów. Sądzę, że przyczyną tego stanu rzeczy jest brak dostępu do łatwego w użyciu, bogatego w treści kanału informacyjnego. To jest nisza, którą planujemy wypełnić – podsumowuje Karol Prozner.
(C), fot inPlus