Mercedes-Benz Vans: pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera
W Atlancie po raz pierwszy ruszył pokaz North American Commercial Vehicle Show (NACV) – największe w Ameryce Północnej targi pojazdów użytkowych. Właśnie tam Mercedes-Benz Vans prezentuje pierwsze szczegóły dotyczące nowego Sprintera – modelu, który w 2018 r. będzie najważniejszym debiutantem segmentu dużych vanów.
Jak wskazują szkice projektowe, wyznaczy również nową ścieżkę w dziedzinie wzornictwa dla dużych samochodów dostawczych spod trójramiennej gwiazdy. Zaprojektowany całkowicie od nowa Sprinter po raz kolejny przesuwa granice swojego segmentu. Jego wzornictwo konsekwentnie wpisuje się w myśl projektantów firmy Mercedes-Benz i ucieleśnia pozornie rozbieżne cechy – emocje i inteligencję. Przód Sprintera, z wyraźnie zarysowanymi lampami o horyzontalnych liniach, ma zdecydowane, silne oblicze.
Nowa generacja samochodu dostawczego ma wyróżniać się również wyposażeniem – swoim użytkownikom zaoferuje nowe systemy wspomagające i usługi łączności oraz nową telematykę, które zapewnią radykalny postęp w zakresie efektywności kosztowej pojazdu i zarządzania flotą. Sprinter, dzięki znacznie poszerzonej gamie wariantów, będzie mógł być precyzyjniej dopasowany do indywidualnych wymagań branżowych. Europejska premiera rynkowa modelu odbędzie się w pierwszej połowie 2018 r.. Kolejne szczegóły na temat nowego Sprintera zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach. – Chcemy zrobić coś więcej niż „tylko” budować najlepsze samochody. Chcemy oferować najlepiej dopasowane rozwiązania mobilności dla każdego sektora i każdego rodzaju transportu. I tym właśnie kierujemy się przy projektowaniu kolejnej generacji Sprintera – chcemy stworzyć rozwiązanie całościowe, systemowe. Nie trzeba dodawać, że nowa odsłona naszej ikony będzie ucieleśniać klasyczne atrybuty Sprintera – niezawodność, bezpieczeństwo i efektywność kosztową – powiedział podczas targów NACV, Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.
Targi NACV to idealne miejsce na ujawnienie pierwszych szczegółów na temat nowego Sprintera. Stany Zjednoczone są jednym z najszybciej rozwijających się rynków aut użytkowych i drugim co do wielkości po Niemczech rynkiem sprzedaży dużych vanów na świecie. Fabryka produkująca nowego Sprintera budowana właśnie w North Charleston w przyszłości będzie mogła zaspokoić popyt klientów w Ameryce Północnej dostarczając im samochody znacznie szybciej i ekonomiczniej. Mercedes-Benz Vans jako jedyny producent w segmencie dużych samochodów dostawczych, będzie kontynuował produkcję Sprintera w swoich niemieckich fabrykach w Dusseldorfie i Ludwigsfelde.
Wprowadzenie nowego Sprintera to dla Mercedes-Benz Vans coś więcej niż tylko prezentacja nowego modelu. To auto odzwierciedlające ujawnioną jesienią 2016 r. strategię adVANce. Celem projektu jest reakcja na trendy, takie jak cyfryzacja i postępująca urbanizacja. Związane są z tym zmiany w działaniu firmy – transformacja z producenta samochodów w dostawcę kompleksowych, wszechstronnych rozwiązań dotyczących mobilności. Pierwszym modelem, który będzie reprezentować ten rozwój, jest właśnie nowy Sprinter.
Sprinter to auto, które zapoczątkowało cały segment pojazdów, a do tego jest flagowym modelem Mercedes-Benz Vans. Zadebiutował na rynku w 1995 r. i z wynikiem ponad 3,3 mln egzemplarzy sprzedanych w ponad 130 krajach świata jest jednym z najchętniej wybieranych aut użytkowych wszechczasów i oczywiście bestsellerem w palecie Mercedes-Benz Vans. Od stycznia do marca 2017 r. jego sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosła o 10%. Tym samym Sprinter zaliczył najlepszy pierwszy kwartał w swojej ponad 20-letniej karierze. Podobnie było w pierwszej połowie br. – model po raz kolejny pobił nowy rekord popularności – sprzedano go w liczbie 96.200 sztuk (ub.r.: 95.100 szt.).
Stoisko Daimlera na targach NACV prezentuje nie tylko przedsmak trzeciej generacji Sprintera. Przedstawione są tam również kolejne techniczne osiągnięcia w segmencie lekkich i ciężkich aut użytkowych. Z portfolio, do którego wliczają się marki Mercedes-Benz, Freightliner, Fuso oraz Western Star, koncern Daimler ma ponad 40-procentowy udział w rynku i jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w USA.
(s)
Fot. Daimler