Neoplan: Klub piłkarski FC Porto wybrał dwupokładowego Skylinera
Klub FC Porto powitał swój nowy autokar na oczach tysięcy fanów drużyny piłkarskiej. Pierwszy mecz sezonu stanowił idealną oprawę do przekazania piłkarzom luksusowo wyposażonego autokaru Neoplan Skyliner, którym teraz będą wyjątkowo komfortowo podróżować na swoje mecze.
Z zewnątrz dwupokładowy autobus oklejony znakami klubowymi sprawia wrażenie zupełnie normalnego autokaru Neoplan Skyliner, z wyjątkiem narożnych świateł LED. Dopiero wchodząc do wnętrza pojazdu drużyny FC Porto można się przekonać, że nie jest to zwykły autokar. Na dolnym pokładzie przestrzenna kuchnia z płytą do gotowania, ceramicznym zlewem oraz lodówką i zamrażarką zapewnia doskonałe warunki do przygotowania posiłku. A fotele ustawione naprzeciw siebie i stoły pomiędzy nimi pozwalają trenerom, pracownikom technicznym i piłkarzom na wygodne prowadzenie dyskusji podczas podróży.
Jeszcze bardziej zaskakuje wyposażenie pokładu górnego. Po wejściu schodami na górę wzrok przykuwają pojedynczo ustawione fotele gwarantujące dużą swobodę i możliwość wypoczynku nawet 20 piłkarzom. Zintegrowane wyposażenie Hi-Fi i system multimedialny obejmujący wiele monitorów zapewniają rozrywkę podczas jazdy. Przy każdym siedzeniu znajduje się oczywiście gniazdko, a lodówki dostępne są zarówno na dolnym, jak i na górnym pokładzie. Dwustrefowa klimatyzacja umożliwiająca niezależną regulację na każdym pokładzie oraz system ogrzewania konwektorowego i dwa grzejniki wejściowe zapewniają przyjazną klimatyzację. Podczas meczu zadanie to przejmuje klimatyzacja stacjonarna i elektryczna sprężarka powietrza umieszczona w bagażniku.
Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo na drodze Neoplan Skyliner został wyposażony w liczne systemy wspomagania, m.in. system hamowania awaryjnego (EBA), tempomat adaptacyjny (ACC) i system utrzymania pasa ruchu (LGS), nie wspominając o sterowanych elektronicznie zderzakach MAN ComfortDriveSuspension (CDS). W ten sposób nowy autokar drużyny FC Porto został przygotowany do komfortowej podróży po całej Europie. Sprawną jazdę umożliwia nowoczesny układ napędowy spełniający wymagania normy Euro 6, z silnikiem Common Rail o pojemności 12,5 l i mocy 500 KM (368 kW). Wygodę pracy kierowcy zapewnia natomiast automatyczna skrzynia biegów z uwzględniającym topografię terenu tempomatem MAN EfficientCruise.
(s)
Fot. MAN Truck & Bus