Nissan: Navara w limitowanej wersji Trek-1°
Nissan wprowadza na polski rynek nową wersję specjalną obsypanego nagrodami pickupa Navara, z rozbudowanym wyposażeniem dodatkowym uzupełniającym bogatą standardową specyfikację.
Navara Trek-1° została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu, na Salonie Samochodowym w Brukseli. Nazwa wersji nawiązuje do położenia geograficznego pustyni Navarra w północnej Hiszpanii, od której pochodzi nazwa samego modelu – leży ona na 1° długości geograficznej zachodniej. Nissan Navara jest aktualnym Międzynarodowym Pickupem Roku. Samochód zasłużył sobie na ten tytuł wszechstronnymi możliwościami terenowymi i znakomitymi osiągami, zarówno na utwardzonych nawierzchniach, jak i poza nimi. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom zapewniającym poczucie panowania nad pojazdem jest on doskonałym partnerem zarówno w pracy, jak i w czasie wyjazdów rekreacyjnych.
Ekskluzywność specjalnej wersji Trek-1° jest gwarantowana. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy tych samochodów — wszystkie z podwójną kabiną. Limitowana Navara bazuje na flagowej wersji Tekna, którą wzbogacono o szereg atrakcyjnych dodatków włączonych do wyposażenia standardowego. Wśród nich znalazły się m.in. czarne sportowe rury stylizujące z zamontowanymi na nich dwiema, skierowanymi do przodu punktowymi lampami LED. Dodatkowe oświetlenie spełnia zarówno funkcję estetyczną, jak i praktyczną.
Navara Trek-1° jest również wyposażona w czarne boczne listwy ozdobne, czarne, 18-calowe, sześcioramienne felgi ze stopów metali lekkich i nową, elegancką osłonę skrzyni ładunkowej. Czarna lub biała osłona jest wykonana z wytrzymałego tworzywa i zamocowana na zawiasach przy tylnej ściance kabiny. Uniesioną osłonę podtrzymują amortyzatory gazowe (po obu stronach skrzyni). To praktyczny dodatek, ułatwiający ukrycie i zabezpieczenie cenniejszego ładunku. Pod osłoną znajduje się przegroda skrzyni ładunkowej, zaś jej podłoga jest osłonięta wykładziną. Obydwa te elementy pomagają w unieruchomieniu przewożonych przedmiotów. Przegroda jest zamocowana w tzw. systemie korytkowym, który umożliwia jej przesuwanie wzdłuż osi pojazdu, co ułatwia załadunek i rozładunek.
Lista wyposażenia opcjonalnego wersji Trek-1° obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane fotele, z regulacją w ośmiu kierunkach w przypadku fotela kierowcy. Dostępny jest również szyberdach, hak holowniczy, blokada mechanizmu różnicowego i pełnowymiarowe koło zapasowe.
Navara Trek-1° jest oferowana w dwóch atrakcyjnych kolorach nadwozia — białym perłowym, który jest nowością w modelu Navara oraz czarnym metalizowanym. Można wybrać pomiędzy sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub siedmiobiegową automatyczną, w połączeniu z silnikiem Diesla o pojemności 2,3 litra z podwójną turbosprężarką. Generuje on moc 190 KM. Standardem jest dołączany napęd na wszystkie koła.
Nissan Navara to pickup wytrzymały i solidny, jak i inteligentny. Każdy pojazd z podwójną kabiną ma unikatowe w tym segmencie wielodrążkowe tylne zawieszenie zapewniające najwyższy komfort jazdy. W modelu zastosowano również liczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, takie jak system awaryjnego hamowania przed przeszkodą, dynamiczna kontrola jazdy, asystent zjazdu ze zniesienia i system wspomagania ruszania pod górę. Dzięki pokrewieństwu z najbogatszą w klasycznej ofercie wersją Tekna, Trek-1° jest również wyposażona w system multimedialny NissanConnect z nawigacją satelitarną i cyfrowym radiem DAB, system kamer 360°, tylne czujniki parkowania i reflektory w technologii LED.
Nissan Navara Trek-1° jest już dostępna w sprzedaży w Polsce.
(s)
Fot. Nissan