Renault pokazał Alaskana
Renault po raz pierwszy w Polsce zaprezentowało model Alaskan, nowego pickupa. Samochód został pokazany z zabudową ratowniczo-pożarniczą.
Samochodem bazowym, jaki posłużył do realizacji zabudowy ratowniczo-pożarniczej, był Alaskan z podwójną kabiną. pickup o ładowności jednej tony. Renault Alaskan jest mocnym i komfortowym, a zarazem pomysłowo zaprojektowanym samochodem. Jest dostępny w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną, jako podwozie z kabiną wyposażone w krótką lub przedłużoną skrzynię oraz z nadwoziem standardowym lub poszerzonym.
Prezentowany na targach Fleet Market, Alaskan w wersji ratowniczo-pożarniczej, jest lekkim pojazdem terenowym, przeznaczonym do przewozu strażaków podczas różnego rodzaju interwencji. Samochód z napędem 4×4 może także podejmować działania interwencyjne w trudnym terenie, podczas pożarów lasów, prowadzić rozpoznanie oraz zapewnić wsparcie dla ciężkiego sprzętu. Zabudowa ta jest wykonywana przez firmę SPAC, francuskiego producenta zabudów. Renault Alaskan w wersji z zabudową ratowniczo-pożarniczą stanowi potwierdzenie know-how Renault Pro+, pozwalającego na spełnienie zróżnicowanych potrzeb użytkowników.
Renault po raz pierwszy zaprezentowało model Alaskan w czerwcu w Kolumbii. Model ten jest potwierdzeniem światowych ambicji marki na rynku pickupów. Jest to segment, który stanowi ponad jedną trzecią samochodów dostawczych sprzedawanych na świecie, co w skali roku daje pięć milionów aut. Alaskan jest produkowany w Cuernavaca w Meksyku, natomiast w przyszłości będzie również montowany w innych zakładach firmy na świecie. Sprzedaż Alaskana rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej (przed końcem 2016 r.), gdzie pickupy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem. Stopniowo Alaskan będzie wprowadzany na rynki pozostałych krajów świata.
Alaskana napędza silnik Renault dCi o popjemności 2,3 l (w zależności od rynku). Jest to 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna z pojedynczym lub podwójnym turbo, która sprawdziła się już w gamie Renault Master o mocy 160 lub 190 KM. Dostępny jest również silnik (zależnie od rynku) benzynowy – 2,5 l o mocy 160 KM. Oferta obejmuje 6-biegowe skrzynie mechaniczne lub 7-biegowe skrzynie automatyczne oraz układy przeniesienia napędu na dwa lub cztery koła i tryby działania układu napędowego: 2WD (napęd tylny) i 4H/4LO (napęd na 4 koła). Samoblokujący mechanizm różnicowy (ze szperą elektroniczną) eLSD oraz przeniesienie napędu na cztery koła daje poczucie pewności w prowadzeniu samochodu.
System wykorzystuje czujniki układu hamulcowego do kontrolowania prędkości obrotowej każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół tej samej osi obraca się szybciej niż przeciwległe koło, aktywuje hamulec, by poprawić przyczepność, ustabilizować samochód i wzmocnić poczucie bezpieczeństwa. Mechaniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach drogowych.
Wzmocniona rama podwozia, odporna na obciążenia, pozwala na uzyskanie ładowności pojazdu przekraczającej tonę. Samochód ma wysoki prześwit i jest przystosowany do holowania przyczepy o dużej masie nawet 3,5 t. Szczelna, antypoślizgowa powłoka zabezpieczająca skrzynię przed promieniami UV. We współpracy z siecią autoryzowanych firm nadwoziowych Renault tworzy ofertę szerokiej gamy zabudów. Możliwe jest dopasowanie samochodu do indywidualnych wymagań dzięki specjalnym opcjom fabrycznym. Autoryzowane firmy zabudowujące mają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą uzyskać niezbędne informacje techniczne, rysunki oraz skierować pytania do działu wsparcia technicznego.
(s)
Fot. Renault